Opleidingen Employee Experience
arrow_drop_up arrow_drop_down

Opleidingen Employee Experience

We helpen bedrijven vertellen waarom ze het leukste zijn om bij te werken voor medewerkers die van waarde en betekenis willen zijn.

Lees verder hoe we dat doen >>


Het is het belangrijkste element van je bedrijf dat je nodig hebt om de prestaties van je bedrijf goed te houden
Zonder klanten geen bestaansrecht. Zonder enthousiaste medewerkers geen tevreden klanten. Zonder tevreden klanten geen mond tot mond reclame. Het is dus de beste investering ooit om de medewerkers een fantastische ervaring te geven, zodat zij meehelpen om de klanten op hun beurt ook een goed gevoel te geven.


Die boerenlogica is in de praktijk nog niet zo eenvoudig te realiseren. De traditioneel gescheiden afdelingen van HR en Marketing komen nu samen. Zeker in krappe arbeidsmarkt waarbij medewerkers zelf gaan kiezen waar ze willen werken.

De opleiding tot Chief Employee Experience Officer (CEEO)

Je hebt iemand nodig die HR en Marketing samenbrengt en er voor zorgt dat
medewerkers het beste krijgen dat ze verdienen zodat ze ambassadeur van je bedrijf blijven. 

Waarom is het zo belangrijk om met de Employee Experience aan de slag te gaan?

De continuïteit van je bedrijf wordt bepaalt door de medewerkers.
In een arbeidsmarkt die gedomineerd wordt door technologische ontwikkelingen, social media, extreme krapte, vergrijzing en generatieverschillen is het een must om de focus op de beleving van de medewerker te leggen in plaats van op productie alleen. 

De rollen van de HR medewerker en manager gaan verschuiven van procesbewaking naar persoonlijke en zakelijke groei.

Ze helpen medewerkers vanaf het eerste contact om vertrouwen op te bouwen om die groei te realiseren. 

Mensen praten niet over wat ze weten, maar over wat ze hebben meegemaakt

Laat mensen zich ontwikkelen om een volgende stap te maken, maar geef ze een onvergetelijke ervaring waardoor ze geen reden hebben om te vertrekken.  

"We zien bij bedrijven dat HR, Recruitment, IT, Marketing en finance nog als zelfstandige afdelingen functioneren.

Als het lukt om die te verbinden krijgt de medewerker nog meer vertrouwen om bij het bedrijf te komen werken".


Het is net als een date. De eerste indruk is alles bepalend. Door alle direct betrokkene de nieuwe collega direct te "besmetten" met het bedrijfsvirus is de medewerker in mum van tijd ingewerkt en zal initiatieven nemen om bijvoorbeeld de kosten te verminderen of de productie efficiënter te maken.


Die "meedenkers: zijn van onschatbare waarde voor je bedrijf. 

WE MAKEN MENSEN HET GEZICHT VAN HET BEDRIJF

Medewerkers helpen met hun Employee Experience 

We maken medewerkers het gezicht van de zaak. We helpen daarnaast medewerkers om zelf hun steentje bij te dragen aan hun eigen employee experience. Als we ze het vertrouwen geven hoe dat te doen delen ze graag die ervaring en worden ze ambassadeurs van het bedrijf. 

De Chief Employee Experience Officer is de specialist die zowel inhoudelijk de HR, recruitment en marketingthema's kan overzien als uitvoeren. Je krijgt grip op het invullen van je vacatures, het verloopt neemt af, ziekteverzuim is alleen nog echt medisch en de productiviteit stijgt met stip omdat mensen graag bij en voor het bedrijf werken.

De Employee Experience vindt plaats gedurende drie fase

Wat zijn de voordelen, wat levert het op?


Mensen kiezen niet meer voor een baan of een werkgever. Mensen kiezen er voor om zich te verbinden met een identiteit. Een imago dat vertelt wie ze zijn. Een waardepropositie waar ze bij willen horen om hun waarde aan toe te voegen.


Er is sprake van een medewerkersmarkt. Dat betekent dat medewerkers heel bewust een keuze maken waar ze willen werken. Waar ze hun kostbare tijd aan willen geven. 


Dit geldt zeker voor de Y generatie en aanstormende Z generatie.

Dit in tegenstelling tot de X generatie, of de bestaande generatie medewerkers (40+ en ouder). Zij hebben juist een uitdaging om mee te blijven gaan met de technologische ontwikkelingen en de manier van kennisoverdracht. 


Hoe combineer je die generaties en hoe vang je de vergrijzing op, wetende dat de jongere generatie ook geen baan voor het leven zoekt. Ze blijven gemiddeld 3 jaar bij een bedrijf en reizen dan weer verder.


Hoe kun je deze voorspelbare cyclus in je voordeel gebruiken en van uitstromers juist ambassadeurs maken?

Het gaat over het belangrijkste kapitaal van je bedrijf. Het gaat over de continuïteit van je bedrijf. 

Waarom is het nodig om nieuwe functies te introduceren?

De bedrijven die de employee experience omarmen blijven bestaan en behouden een voorsprong in hun markt.

Het is nodig omdat de combinatie van marketingcommunicatie en HR businessondersteuning geen vanzelfsprekende stap is voor de Directie, HR en Management.


Maak kennis met de mogelijkheden om een employee experience in je bedrijf te introduceren en wordt zo een bedrijf waar mensen graag komen werken en klanten graag bij kopen.


Ga mee op op de Employee Experience Expeditie

We zijn geen recruiters, we zijn geen uitzendbureau, we zijn geen detacheringsbedrijf.
We zijn een opleidings- en adviesbedrijf dat zich focust op het helpen van ondernemers, HR mensen en managers
met het ontwerpen en implementeren van de employee experience. 
WE MAKEN MENSEN HET GEZICHT VAN HET BEDRIJF

 We geloven in waardecreatie en waardeverhoging.

Een arbeidsrelatie of -overeenkomst heeft als doel om het leven van de kandidaat waardevoller te maken. 


De employee experience is gericht op het verhogen van die waarde voor zowel de kandidaat als het bedrijf, de collega's en de klanten van het bedrijf. 


De Chief Employee Experience Officer ontwerpt de waardecreatie en borgt deze samen met de managers en de medewerkers, waardoor het een gewoonte wordt en geen tijdelijke actie. 


Zullen we afspreken en nader kennismaken?

Wij maken gebruik van cookies.
Phoenix WebsitePhoenix Website